Undervognsbehandling og rust på biler
Vores biler er udsat for mange farer; tyveri, nedbrud, misbrug, forkert vedligeholdelse og lignende, men en lige så farlig, men mere lumsk risiko er enkel rust. Stort set alle køretøjer vil have nogle rust på det et sted, engang. Kombinationen af komplekse pladearbejde, med masser af skjulte krinkelkroge, har ført til opførelsen af nogle køretøjer, der er berygtede “rust spande”. Mange producenter har taget skridt til at bremse rust, men de fleste af deres rust kontrolsystemer har svigtet eller vist sig utilstrækkelige. Så problemet er stadig: Hvordan typiske bilejer kontrol rust?
Der er tre hovedområder en bils struktur, der kan lider skader. De områder af bekymring er:
1. Motor og Trunk Rum korrosion og rust kan forårsage utætheder i indsugningsluften, ved at mindske deres kapacitet. Stik, både mekaniske og elektriske, kan være meget problematisk, fordi disse former for svigt kan være intermitterende og vanskelig at diagnosticere. Dette er især tilfældet, hvis en bil er lagret i mere end 20 dage.
2. Ramme og chassis Sub Struktur Der er mange metal enheder tilsluttet til rammen og chassis struktur, der ruster. Hængsler, udstødning og kontrolsystemer, vinduesrammer, seler, kofangere, anhængertræk og forskellige andre metalgenstande er i en konstant tilstand af angreb af vand, salt, luft og andre forurenende stoffer.
3. Malede overflader Paint tager en rædselsvækkende bankende mod elementerne. Klumper, stød og ridser på maling er de tidlige advarselstegn på rust. De bliver til store bobler, der forårsager maling til at skalle af.
Hvad gør man, for at håndtere rust i bilens undervogn?
1. Undersøg: Periodisk inspicere dit køretøj for tilstedeværelsen af rust, eller en svaghed i den beskyttende belægning. Den bedste forebyggelse er at være opmærksom på tidlige rust og korrosion tegn på, at forudsige store problemer og træffe foranstaltninger.
2. Beskyt: En rust-forebyggende behandling eller belægning skal anvendes på jern for at forhindre eller modvirke dannelsen af rust. Det er lettere at forebygge rust end at skulle udrydde den. Mange faktorer påvirker hastigheden af rust og korrosion vækst. Dette er grunden til jern og stål har tendens til at korrodere hurtigere, når de udsættes for salt (såsom den, der anvendes til at smelte sne eller is på veje) eller fugtig saltholdig luft nær oceaner.
3. Korrekt: Hvis der detekteres rust, skal den aggressivt behandlet for at stoppe det og behandle dens virkninger. Det vigtigste skridt er at behandle fremtidige potentielle rust og korrosion sites. antirust produkter er svaret.
Hvordan kan jeg fjerne rust problemer i bilen?
1. Fjernelse og udskiftning af de pågældende metal. Ideelt set erstatte rustent metal med frisk metal er den bedste måde at få en rust-fri bil, men meget få af os har råd til udgifterne til nye paneler.
2. Konvertering af eksisterende rust. Rust konvertering indebærer standsning af rustende proces ved kemisk virker på rustent metal og ændre den til en mere stabil forbindelse. Det er største ulempe er, når rust konverteren har fanget vanddamp. Dette er, når rust konvertere mislykkes.
3. langsommere og / eller stoppe spredningen af rust. Langsommere eller stoppe spredningen af rust er den mest realistiske og økonomisk mest praktisk. I de fleste situationer, hverken metal udskiftning eller rust konvertering er kloge løsninger.
For eksempel behandling af indersiden af rocker paneler og vanger. Begge disse områder er udsat for rust, men er temmelig utilgængelige. I de fleste tilfælde disse områder kræver kun brug af korrision ultra 12, der er let at anvende og vil aftage, og endda stoppe spredningen af eksisterende rust. Sprøjtning det på gør det muligt at behandle svært tilgængelige steder. Den resulterende behandling forsegler overfladen mod udsættelse for luft og fugt og vigtigst tilføjer som langsom dannelsen af nye rust og spredning af eksisterende rust. Processen er perfekt til områder, som ikke vil blive udsat for direkte vejr.