Efterskole med kristne værdier

Der kommer et punkt i ethvert barns liv, hvor beslutningen om at tage på efterskole skal tages. Der er utrolig mange efterskole i landet, og det skaber også et hav af valgmuligheder. Der er efterskoler, der tilbyder valgfag, sportshold og bestemte værdier, som man ikke kan finde andre steder. Det handler derfor om at finde en efterskole, der passer til ens behov. Sædding Efterskole er en vestjysk efterskole med kristne værdier. Det er en skole med plads til 80 elever i fordelt fra 8. (samlæst med 9. klasse), 9. klasse, 10. erhverv og 10. gym.

Få venner for livet

På en efterskole kan man ikke undgå at lave venner for livet. Det er en af de helt store styrker ved et efterskoleophold, eftersom man tilbringer så meget tid sammen. Det er et sted, hvor man oplever en spændende og lærerig dagligdag sammen i trygge rammer. Alle, som tager på efterskole, har valgt efterskolelivet – og alt det der kommer med det – til. En efterskole giver rammer for udvikling, og de forpligtede fællesskaber styrker sociale kompetencer, da eleverne skal have en hverdag til at fungere sammen.

Der er aldrig to dage, der er ens på en efterskole, og det gælder bestemt heller ikke efterskolen i Vestjylland. Der er fuld af liv på gangene, og der er altid kammerater at finde på skolens værksteder og andre faciliteter.

Udvikl dig fagligt og personligt

Der er rig mulighed for personlig og faglig udvikling på en efterskole. Lærerne udviser stort engagement, og de har stærke personligheder og høje faglige kompetencer. På en kristen efterskole som Sædding Efterskole er der undervisning i kristendom ud over de almindelige skolefag. Efterskolen inkorporerer altså ikke blot kristne værdier i skolens værdigrundlag, men også i selve undervisningen.

En efterskole er ofte et springbræt til ungdomsuddannelserne, så derfor er det vigtigt at finde et sted, der er begejstrede for efterskolelivet og menneskelivet samt faglige og sociale kompetencer. Så hvis du kunne tænke dig et efterskoleophold i Vestjylland, der styrker dine faglige og personlige evner og driver skolelivet efter kristne værdier, så har Sædding Efterskole en masse fantastiske tilbud til dig.

Fantastiske studieture

Det er langt fra kun undervisningen og efterskolelivet, som man får ud af et efterskoleophold. Det er en stor del af det, men langt de fleste efterskoler har en række sjove og spændende oplevelser, som man får glæde af i fællesskab med sine kammerater. På Sædding Efterskole kan du blandt andet se frem til udlandsture, skiture, en gallafest, klosterweekend, en musical uge og meget mere. Det er særligt på disse ture, at du bliver rystet sammen med de andre elever, og du lærer at kende folk på kryds og tværs. Alle med forskellige baggrunde, der udvider dig horisont. Så hvis du har lyst og mod til at tage på en efterskole i Vestjylland, der har kristne grundværdier, så er det bare med at komme afsted. Det bliver uden tvivl en oplevelse, som du sjældent vil glemme.