Hvad er SEO?

SEO hvordanGanske enkelt, SEO er den samlet betegnelse for alle de metoder, du kan bruge til at sikre synligheden af ​ din hjemmeside og dens indhold i søgemaskinens resultater sider
Metoderne varierer fra tekniske fremgangsmåder, du kan opnå bag kulisserne på din hjemmeside (vi har en tendens til at henvise til dette som “on-side SEO” til alle de salgsfremmende ‘off-page” muligheder du kan bruge til at hæve dit websteds synlighed (linkbuilding, sociale medier markedsføring).
Når vi taler om synlighed, i denne artikel, mener vi hvor højt op i søgeresultaterne dit websted vises for visse søgeord i de »organiske« resultater. Organiske resultater refererer til dem, der vises naturligt på siden, i stedet for i den betalte del (top og bund)

Hvorfor har du brug SEO?

Opbygning af en stærk website arkitektur og giver klare signaler og vil hjælpe søgemaskinerne til at indeksere dit websted hurtigt og nemt. Dette vil også endnu vigtigere, give besøgende med en god oplevelse med at bruge dit websted og tilskynde gentagne besøg. Det er værd at overveje, at Google i stigende grad er opmærksom på brugeroplevelsen.
Når det kommer til, hvor meget trafik er drevet af søgemaskiner til dit website, procentdelen er betydelig, og måske den klareste indikator for betydningen af ​​SEO.

I 2016 foreslog Dirigent 62% af al webtrafik kommer fra organisk søgning, sammenlignet med 2% fra det sociale, 10% fra betalt søgninger, 12% direkte og 15% fra andre henvisningskilder (links).

Af alt organisk trafik, i 2016 blev det konstateret, at Google står for mere end 85% af den globale verdens søgetrafik. Så selvfølgelig skal du have en stærk tilstedeværelse i Google, men hvor stærk?
Nå, i henhold til denne undersøgelse fra AWR (som jeg har kørt før, når vi diskuterer, hvordan man dominere Google) viser, at den første SERP, de fem bedste resultater tegner sig for 65% af alle klik, og resultaterne fra seks til ti kun udgør 4%.
Det er derfor afgørende, at dit websted vises i top fem resultater.
Hvordan vil du opnå dette? Med følgende tips, som jeg har delt i to kategorier: hvad søgemaskiner søger, og … trommehvirvel … hvad de ikke leder efter.

Hvad ser søgemaskiner efter?

Relevans
Søgemaskiner forsøge at give de mest relevante resultater til en søgepersonens forespørgsel, uanset om det er et simpelt svar på spørgsmålet “hvor gammel er Jogn Lennon?« (Svaret som Google vil sandsynligvis give uden at du behøver at forlade SERP) til mere komplicerede forespørgsler såsom “hvad er den bedste bøf restaurant nærmest til mig?”

Hvordan søgemaskiner levere disse resultater er ned til deres egne interne algoritmer, som vi nok aldrig rigtig bestemme, men der er faktorer, som du kan være sikker på, vil påvirke disse resultater, og de er alle baseret omkring relevans … For eksempel: en søgepersonens placering, deres søgehistorik, tidspunkt på dagen / året, etc.

Kvaliteten af ​​dit indhold
Har du regelmæssigt offentliggøre nyttige, nyttige artikler, videoer eller andre typer af medier, der er populære og godt produceret? Skriver du for faktiske mennesker snarere end søgemaskinen selv? Nå, du skal. Nyeste forskning fra Searchmetrics på ranking faktorer indikerer, at Google er på vej videre mod længere formen indhold, der forstår en besøgendes hensigt som helhed, i stedet for at bruge søgeord baseret på populære søgeforespørgsler at skabe indhold.
Dybest set, stoppe bekymre sig om søgeord og fokusere på brugerens oplevelse.

Brugeroplevelsen
Der er mange SEO fordele for at levere den bedst mulige brugeroplevelse. Du har brug for en let navigere, klart søgbare websted med relevante interne forbinder og relateret indhold. Alle de ting, der holder de besøgende på din webside og sulten til at udforske yderligere.

Webstedets hastighed
Hvor hurtigt din websider belastning er i stigende grad en differentiator for søgemaskiner. Google kan snart begynde resultater mærkning, der hostes på Accelerated Mobile Page (AMP), så det kan muligvis være den “mobilegeddon” af 2016. Apropos som …

Responsivt design
Er din hjemmeside og dens indhold ligeligt optimeret til en given skærmstørrelse eller enhed? Husk på, at Google har udtalt, at lydhør design er dens foretrukne metode til mobil optimering. Læs mere på iværksætter seo her

Intern Linkstruktur
Vi har talt om fordelene ved at sikre dit websted har klar og let at bruge navigation, men der er også en praksis, redaktører og skribenter kan udføre når der udgives artikler for at hjælpe skubbe trafik rundt på hjemmesiden, og som kan føre til højere tillid signaler for Google: interne links. Læs mere om markedsføring og erhverv her

Intern links har mange fordele:
Det giver dit publikum med yderligere læsning muligheder. Så længe de er relevante, og du bruger klar anker tekst (den klikbare fremhævede ord i enhver giver link). Dette kan hjælpe med at reducere dine afvisningsprocenter.
Det hjælper til at forbedre din placering for bestemte søgeord. Hvis vi ønsker denne artikel for at rang for udtrykket »SEO grundteknikker”, så kan vi begynde at linke til den fra andre stillinger ved hjælp af variationer af lignende anker tekst. Dette fortæller Google, at dette indlæg er relevant for folk, der søger efter ‘SEO basics “. Nogle eksperter anbefaler varierende din anker tekst peger på den samme side, som Google måtte se flere identiske anvendelser som “mistænkelig”.
Det hjælper Google med at gennemgå og indeksere dit websted. De små Googlebots, der sendes ud for at hente nye oplysninger om dit websted vil have en bedre idé om, hvor nyttig og troværdig dit indhold er, jo mere de gennemgå dine interne links.

Autoritet
En autoritær hjemmeside er et websted, der har tillid til sine brugere, industrien den opererer i, andre hjemmesider og søgemaskiner. Traditionelt et link fra en autoritær hjemmeside er meget værdifuld, da det er ses som en tillidserklæring. Jo flere af disse du har, og jo højere kvalitet, indhold, du producerer, jo mere sandsynligt dit eget site bliver en autoritet også.
Men som den førnævnte Searchmetrics forskning tyder, år-til-år sammenhænge mellem backlinks og rankings er faldende, så måske over tid “links” er måske ikke så vigtigt for SEO, som vi engang troede.
Der er et godt argument raser i bemærkningerne til denne nylige brik på links som en markedsføringstilladelse KPI, der tilbyder nogle forskellige synspunkter om emnet.

Meta beskrivelser og titelerne
At have en meta beskrivelse vil ikke nødvendigvis forbedre din placering på SERP, men det er noget, bør du helt sikkert bruge inden offentliggørelse en artikel, da det kan bidrage til at øge dine chancer for en søgepersonens klikker på dit resultat.
Den meta beskrivelse er den korte afsnit af tekst, der vises under din sides webadresse i søgeresultaterne, er det også noget, du bør have fuldstændig kontrol over i dit CMS.

Læs også om digital marketing