Få en sund frokostordning til skolerne

Børn er noget af det som betyder allermest, og derfor er det også vigtigt, at være opmærksom på, hvad de får at spise på skolen. Nogle skoler har en frokostordning, men det er ikke altid, at det er sund og god mad, som bliver serveret. Ideen med en frokostordning på skoler er super god, da det gør livet for de travle forældre en hel del nemmere. Hvis du er forælder, slipper du på den måde for at bruge tid hver eneste dag på at lave madpakker og kan være sikker på, at dit barn altid får noget at spise. Det er dog vigtigt, at det er sund mad, som bliver serveret på skolerne. Børnene skal helst have noget nærende mad, som de har godt af, og derfor nytter det ikke noget, hvis de hver eneste dag får serveret fed og sukkerfyldt mad. Der skal selvfølgelig være plads til lidt sødt i ny og næ, men det behøves ikke være en del af den sædvanlige kost. Det er derfor en rigtig god idé, at en skole får en sund og god frokostordning, så forældrene kan blive lettet en smule og børnene kan få lækkert og sundt mad hver dag.

Bestil frokostordningen gennem catering

Når der skal arrangeres frokostordning, er det vigtigt, at det er gennem et troværdigt firma, som altid sørger for at bringe mad ind. Man kan vælge at få maden lavet på skolen, men catering er en både billigere og nemmere måde at skabe en frokostordning på. Hos Le menu kan der findes forskellige tilbud fra cateringfirmaer, så skolen får den perfekte aftale, som passer til deres forhold og ønsker. Der er catering til alle behov, så det kan sagtens lade sig gøre at lave aftaler, hvor man får en fast og sund frokostordning ind hver skoledag. Det er derfor en let og overskuelig proces, når der skal arrangeres og bestilles frokostordning.

Hvordan får man penge til frokostordning?

Der findes forskellige former for frokostordninger, og ingen af dem er gratis. Det kan derfor være svært at vide, hvor pengene skal komme fra. Der er forskellige løsninger til, når det kommer til finansieringen af frokostordningen. Som en ting, så handler det selvfølgelig om prioriteringer i budgettet, og om pengene kan fordeles på en sådan måde, at der bliver plads til en frokostordning. Desuden er det også noget, man kan få betaling til fra forældrene, som gerne vil have, at deres barn får noget godt at spise hver dag. Det er derfor som regel kun noget som kan lade sig gøre, hvis der er nogle forældre, som er med på ideen og vil betale for at have deres barn med i frokostordningen.

Hvilken form for frokostordning skal man vælge?

Der findes som sagt forskellige former for frokost ordning, og det kan være alt fra daglig buffet til forudbestilte retter per barn. Hvilken form, der skal vælges, handler nok i bund og grund om, hvor mange der støtter op omkring det. Buffet er oplagt, hvis de fleste er med på ideen.